Coca-Cola har precis lanserat sin kampanj "Dela en Coke", som låter konsumenterna köpa Coca-Cola med en mer personlig etikett än tidigare. Nu pryder 150 av de vanligaste namnen i Sverige Coca-Colas etiketter.

– Det är när vi är tillsammans med nära och kära vi är som gladast och det vill vi ta vara på med den här kampanjen. Samtidigt som vi uppmanar våra konsumenter att dela en personlig Coke med sina vänner vill vi hylla dem. Vi vill säga tack på ett enkelt och engagerande sätt, säger Eric Nilsson, varumärkeschef på Coca-Cola Sverige i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår i elva europeiska länder, och på sajten delaencoke.se finns möjlighet att dela en virtuell cola, få sina sommarplaner animerade och se dagliga vinnare av Coca-Colas instagramtävling "Dela en Coke - Dela ett foto". Kampanjen är enligt företaget ett sätt att hylla sina konsumenter.

– Det är första gången någonsin som vi byter ut den ikoniska texten med Coca-Cola på flaskan, och vad är då bättre än att ersätta den med namnen på de som älskar oss mest – våra konsumenter, säger Eric Nilsson i ett pressmeddelande.