Under en tillställning på Münchenbryggeriet utsågs under gårdagskvällen vinnarna i de sex olika kategorierna i 100-wattaren. Kategorierna Konsument, Producent, Ideellt, Internationellt, Smart och Långsiktigt betades av under kvällen. Som vinnare i två av dessa, Internationellt och Smart, stod byrån Volontaire som prisades för sin kampanj Curators of Sweden framtagen för Svenska Institutet och Visit Sweden. Tävlingen belönar reklam som som gett bevisad effekt genom hög kreativitet.


Annonsör: Svenska institutet och VisitSweden Kampanj: Curators of Sweden Byrå: Volontaire
Foto: Jonas Borg


Övriga vinnare ser du nedan:

VINNARE I KATEGORIN KONSUMENT
(Annonsör, Kampanjnamn, Huvudbyrå)

100 WATT

Procter & Gamble Sverige AB, Head & Shoulders, The Schulman Interview, Hard Hat & Jung Relations

VINNARE I KATEGORIN PRODUCENT
(Annonsör, Kampanjnamn, Huvudbyrå)

100 WATT

Posten, E-handelstestet, Åkestam Holst

VINNARE I KATEGORIN IDEELLT
(Annonsör, Kampanjnamn, Huvudbyrå)

100 WATT

Skolverket, För det vidare, Le Bureau

VINNARE I KATEGORIN LÅNGSIKTIGT
(Annonsör, Kampanjnamn, Huvudbyrå)

100 WATT

Försvarsmakten, Har du det som krävs – välkommen till vår verklighet, DDB Stockholm

Vill du läsa mer om de vinnande bidragen eller veta vilka som tog hem 75- och 50-wattarna ska du klicka här.